poniedziałek, 11 lipca 2011

Szczeniak przy nodze

Wczoraj zaczęłam naukę chodzenia przy nodze. Na razie na luzie bez klikera. Samo nagradzanie w czasie spaceru, gdy tylko Vader ustawi się w odpowiedniej pozycji.

Na tą pozycję warto już teraz zwrócić uwagę. Nie nagradzamy psa, gdy idzie byle jak.
Smakołyk ląduje w pyszczku szczeniaka dokładnie wtedy, gdy jest w idealnej pozycji. (łopatka na wysokości naszej nogi). Na tym etapie możemy naprowadzić szczeniaka smakołykiem tak, aby miał szansę dostać nagrodę.

Dziś rano Vader, już na początku spaceru, sam ustawił się w odpowiednim miejscu, szedł i wpatrywał się we mnie, oczekując nagrody :-) :-) MUSIAŁAM go nagrodzić :-) i z ogromną radością to zrobiłam.

Na razie bez słów, bez komend, bez większych wymagań. Niech sam sobie decyduje, kiedy się ustawi i wymusi ode mnie smakołyk ;-)